Selvværd – Del 2

Sharing is caring!

Selvværd – Del 2

I første del skrev jeg lidt om selvværd og kom med en øvelse til dig, hvordan er det gået? 😊

Jeg skrev en del spørgsmål, som jeg håber har fået dig til at tænke lidt over dit selvværd og også hvad du kan gøre ved det. Ofte har vi svarene selv, så vi ved egentlig godt, hvad vi har brug for, hvad vi skal tage os af og hvordan vi kan få det bedre.

Ofte er det bare svært for os, fordi vores tanker modarbejder os med negativitet, som gør at vi ofte dunker os selv i hovedet, du er ikke god nok, du kan ikke, du har prøvet så mange gange, så hvorfor tror du at du kan lykkedes denne gang, der er ikke nogen, der kan lide dig osv osv… Kender du også de tanker? Det gør jeg, desværre alt for godt.

For at vi kan få det bedre er det et must, at vi arbejder på at få mindsket disse tanker til nogle positive tanker, som bakker os op og giver os mere selvværd, skridt for skridt hver dag.

Selvværd er ikke noget vi har i balance hele tiden. Livet giver os skub som var vi en tumling. Så vi må arbejde med vores selvværd, vores behov og vores livskvalitet hver dag.

Det er vigtigt, at vi finder nogle faste vaner, som vi gør hver dag, som gør at vi kan holde vores selvværd nogenlunde i balance uanset hvad vi møder i vores hverdag.

Det er et must, at vi er vedholdende og overholder de aftaler, vi laver med os selv. Gør vi ikke det, så er det vi mindsker vores selvværd, vi begynder at dunke os selv i hovedet og vi får det ikke bedre. Så start med kun at lave de aftaler med dig selv, som du ved du kan overholde. Start i det små med at få nogle vaner, som er nemme at få og gå så videre efterhånden. Læg en plan, skriv det ned i kalenderen, hak det af hver gang, du får det gjort, giv dig selv ros og gerne en gulerod.

Nogle af de ting, som kan øge dit selvværd er:

  • Spejlarbejde
  • Meditation
  • Positive tanker/selvsnak
  • Motion
  • Sund kost
  • Dyrk dine interesser
  • Ha et arbejde, du er glad for
  • Ha nogle relationer i dit liv, som bidrager positivt til dig
  • Sig fra og til, når du mærker hvad der er rigtigt og forkert for dig
  • Følg din intuition
  • Lad være med at se nyheder/for meget tv
  • Lad være med at lytte til sladder og lad den stoppe hos dig
  • Hvad kan du selv tilføje på listen og hvilke skridt og hvilke vaner kan du allerede i dag starte med?

 

Jeg har lavet en ”Bekræftelsesæske til kvinder”, som støtter kvinders selvværd og som støtter dig i at få flere positive tanker og selvsnak. Den er også lavet på lydfil. Se mere på min hjemmeside: Selvværdsbooster.dk, hvis du vil støttes i at ændre dine tanker.

Jeg kan anbefale dig at tage på biblioteket og læse om selvværd, der findes mange rigtig gode bøger om selvværd.

Jeg har meget glæde af selv at læse Louise Hay´s bøger og lytte til hende på youtube, det kan jeg også anbefale dig at gøre.

Husk at du fortjener det bedste 😊

I næste uge vil jeg skrive om økonomi, så kunne du tænke dig at læse min blog vedrørende økonomi, så vil jeg glæde mig til at dele den med dig på mandag den 14 januar 2019.

Vi ses på mandag og du må have en rigtig god uge.

De bedste hilsner

Anette Hansen

Selvværdsbooster.dk

Del på facebook
Facebook
Del på linkedin
LinkedIn
shares
error: Content is protected !!